Good evening from Germany! Nice to be here

Hi dear community, my name is Monika and I live in northern Germany, originally from the Czech Republic. I am very grateful that I can be a member of this community. I only discovered this site 3 months ago and I am very enthusiastic about the knowledge I can learn here and above all such nice people who are interested in the same topic. Nassim is an excellent physicist and I am very grateful for access to his program.I am very interested in new content and look forward to new friendships here.

It is nice to be here, thank you!
Monika

3 Likes

Hello Monika,

you are welcome here! Ejoy.

Greets from Germany too.

Hello! Thank you! It is nice to see somebody from the same country.

Hello Monika, welcome in the group!
Bin auch aus Norddeutschland :slight_smile:

Hello Arthur, thank you, nice to meet you too. :slightly_smiling_face:

Welcome, enjoy your journey. Be inspired… :smile:

1 Like

Bonjour Monika bienvenue, je suis de Paris, au plaisir d’échanger, Sincèrement Valérie

1 Like

Hello @all,
I’m Peter and I I come from the area around Düsseldorf. I know Nassim for almost a decade and did the Unified Science Course 1.0 some years ago. Recently I felt some kind of trigger to look after this forum and I will be more active in future.

I would like to know how many of you are coming from Germany? And are you interested in some translation of the science papers or the course even?

Best regards/Liebe Grüße
Peter J. (“PeJe”)

Hallo Peter,

ich bin aus Hamburg, bin seit ein paar Monaten bei diesem Kurs hier. Schön, daß hier auch immer mehr Menschen aus Deutschland, bzw. deutschsprachige dabei sind :slight_smile:

Liebe Grüße,

Arthur

1 Like

Hi Arthur,
da stimme ich dir zu. Aktuell ist noch recht überschaubar hier. Monika schrieb, dass ihr auch schon im Austausch sei. Wir überlegen vielleicht ein Podcast oder ähnliches zu machen. Die Bekanntheit von RSF und Nassim hält sich ja in Grenzen bei uns :confused:
Liebe Grüße
PJ

Hallo Peter,

klingt gut, Monika schrieb über die Idee einer WhatsApp Gruppe. Telegram wäre auch eine Alternative, bei WA muss man demnächst fragwürdigen AGB`s zustimmen um es nutzen zu können. Wie siehst du das?

LG
Arthur

Hallo zusammen ,es gibt jetzt eine Telegram-Gruppe. Bei Interesse schreibt mir einfach eine PN. Dann erhaltet ihr einen Einladungslink…